کتابدوستان عزیز، در این پنجشنبه پاییزی شما را به مطالعه بسته خبری این هفته دعوت میکنیم. بیایید با هم چند سرخط از دنیای کتاب را مرور کنیم: «نمایش کتابهای ایرانی در برترین نمایشگاههای کتاب دنیا»، ««حال خوش خواندن» در هفته کتاب»، «»، «در هفته گذشته چه کتابهایی به فروشگاه واوک اضافه شده است؟»، «تازهنفسهای دنیای کتاب!»
آیا روش شما برای تدوین استراتژی صحیح است؟
در سالهایی که بهعنوان دانشجو، محقق یا مشاور حوزه استراتژی مشغول به فعالیت بودهام، با نقطه نظرهای متفاوتی درباره استراتژیپردازی روبهرو شدهام. استراتژی در تصور برخی حاصل استفاده از ماتریسها و ابزارهای مختلف و اتکا به نتایجیست که از دل روشهای عینی و کمیگرایانه به دست میآید، تا جایی که گاه این پنداشت سبب تقلیل مفهوم مدیریت استراتژیک به اندازهگیری و پایش کمی مجموعهای از شاخصها میشود.
مزیت رقابتی پایدار؛ شیشه عمر شرکتها
استراتژی مفهومی است که در تله خود ساختهاش به دام افتاده است. تقریبا همه چارچوبها و ابزارهای استراتژیکی که اکنون استفاده میشوند، از یک مبنای واحد گرفته شدهاند؛ اینکه هدف استراتژی کسب مزیت رقابتی پایدار است. مزیت رقابتی پایدار بنیادیترین مفهوم استراتژی و شیشه عمر همه شرکتهاست. اما دیگر بیش از این نمیتواند برای شرکتها معنی داشته باشد.
این کتاب را قبل از کشف رقبا بخوانید
مفهوم استراتژی در دنیای کسبوکار، به انتخابهایی برای کسب پیروزی در فضای بازار اشاره دارد. ایجیلافلی و راجر مارتین در کتاب کتاب بازی برد: راهکارهای دستیابی به استراتژی برد به خوبی به این مفهوم پرداختهاند. با «سید حسین جلالی» مترجم این همراه میشویم تا درباره این کتاب خودآموز روشنگرانه بیشتر بدانیم.