راهنمایی برای خلق یک استراتژی موفق

راهنمایی برای خلق یک استراتژی موفق

سازمان‌های ایرانی امروز نسبت به گذشته، بیشتر تشنه استراتژی هستند. استراتژی‌هایی که واقعا راهگشای چالش‌های آن‌ها باشند. اما متاسفانه هر روز بیشتر از روزهای گذشته، شاهد چیزهایی هستیم که ریچارد پی روملت نام «استراتژی بد» را بر روی آن‌ها گذاشته است.

فرمولی ساده برای کسب ثروت!

فرمولی ساده برای کسب ثروت!

بسیاری معتقدند جیم ران پیشروترین معلم موفقیت و تحول‌ شخصی در دوران معاصر است. مدرسانی نظیر آنتونی رابینز، دارن هاردی، برایان تریسی، جان سی مکسول، جک کنفیلد و… مهم‌ترین آموزگار خود را در مسیر موفقیت، جیم ران دانسته‌اند و بسیاری از محتواهای آموزشی را که ارائه می‌دهند، تحت‌تاثیر آموزه‌های تحول فردی و سازمانی هم معمولا به همین عنوان شناخته شده است.

ماجرای راه‌اندازی یک تجارت میلیاردی

ماجرای راه‌اندازی یک تجارت میلیاردی

فیل نایت با سرمایه ۲۴ میلیارد دلاری‌اش یکی از ثروتمندترین مردان دنیا است و نایک، برندی که بنیان گذاشت، در سرتاسر جهان شناخته‌شده و محبوب است. شاید کمتر کسی بداند او مردی خودساخته است که تجارتش را فقط با ۵۰دلار و از اتاق خانه‌شان در اورگان شروع کرد و در مسیر موفقیت خارق‌العاده‌ش با مشکلات فراوان روبه‌رو شد؛ اما هر بار راهکاری خلاقانه یافت، شرکتش به رشد بی‌نظیرش ادامه داد و رقبایی مثل آدیداس و پوما را پشت‌سر گذاشت.

کتابی برای آشنایی با مانیفست کارآفرین‌ها

کتابی برای آشنایی با مانیفست کارآفرین‌ها

رندی گِیج نویسنده کتاب نبوغ دیوانه (مانیفست کارآفرین‌ها) نظر خود را درباره کتاب‌اش چنین بیان می‌کند: این کتاب که در اختیار شماست نتیجه بی‌ثمرترین دوران زندگی من است، ولی امیدوارم بتواند کمک‌مان کند به هدف والاتری برسیم: یعنی بهره‌برداری از نبوغ سرشارمان و تقسیمش با دنیا.

بازار خود را به روش پدر برندینگ مدرن مدیریت کنید

بازار خود را به روش پدر برندینگ مدرن مدیریت کنید

در جهانی که محصولات و پیشنهادات بسیار متنوع با سرعتی باورنکردنی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، مسئله این است که آن‌ها کدام گزینه را انتخاب می‌کنند؟ کدام شرکت، کدام برند و کدام پیشنهاد در دایره گزینه و انتخاب‌های مشتریان قرار خواهد گرفت؟ اینکه شرکت‌ها و برندها چگونه باید در این محیط فعالیت کنند که موفق شوند، سوالی است که ذهن دانشگاهیان و حرفه‌ای‌های بازاریابی و استراتژی را مشغول کرده است.

کتابی برای کارآفرینان محتاط!

کتابی برای کارآفرینان محتاط!

«تبدیل رویا به ثروت (کارآفرین‌های محتاط چگونه بدون انجام ریسک‌های بزرگ، ثروتمند می‌شوند)» کتابی است درباره کارآفرینی، که کمک‌تان می‌کند کسب‌و‌کار موفق‌تان را شروع کنید و رشد دهید. این کتاب به صورت ویژه برای آن‌هایی نوشته شده که در انجام این کار، استرس دارند و شاید می‌ترسند. همان‌ها که هرچند درباره ایده‌ کسب‌و‌کاری‌شان هیجان دارند، ولی جرات نمی‌کنند از شغل روزمره‌شان استعفا دهند و آینده‌شان را به خطر بیاندازند.

استراتژی امروزی

استراتژی امروزی

در سال ۱۳۹۴ دکتر آرش خلیلی نصر عضو هیئت‌علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف به دنبال کتابی فارسی در حوزه مدیریت استراتژیک بود که دستاوردهای بیست سال اخیر این حوزه از علم را داشته باشد تا به دانشجویان برای مرجع درسی معرفی شود. بر اساس جستجو بین ۱۰ کتاب معتبر با مشورت همکاران، در نهایت ویرایش هشتم کتاب «Contemporary Strategy Analysis» پراستنادترین و پرفروش‌ترین کتاب درسی در حوزه مدیریت استراتژیک به قلم رابرت گرنت یکی از متفکران و برجسته‌ترین دانشمندان این حوزه برای ترجمه انتخاب شد.

بلیطی برای قطار وحشت کارآفرینی!

بلیطی برای قطار وحشت کارآفرینی!

دهه‌ها بود که فقط کسانی که در برج‌های شرکت‌های بزرگ حضور داشتند، می‌توانستند به اصول ضروری رسیدن به موفقیت تجاری دست پیدا کنند. پول و استعداد را در کنترل خود داشتند. بر رسانه‌ها و ابزار بازاریابی و همه‌چیز نظارت داشتند. تجارت یک بازی بود که قوانینش‌اش را آن‌ها طراحی می‌کردند. ولی حالا آن بازی با تکنولوژی تمام شده است و کنترل در دست آدم‌های جاه‌طلبی افتاده است که ایده‌هایی در سر دارند و عرق جبینی بر پیشانی.

فرصت‌ها و چالش‌های کسب‌وکار در بازارهای نوظهور

فرصت‌ها و چالش‌های کسب‌وکار در بازارهای نوظهور

یک برداشت رایج اما نادرست از اصطلاح بازارهای نوظهور آن است که این بازارها به این دلیل نوظهور خوانده می‌شوند که تاکنون به منصه ظهور نرسیده‌اند. اما برای درک درست بازارهای نوظهور، باید این بازارها و شیوه‌های شکل‌گیری آن‌ها را به‌دقت بررسی کرد. در این مطلب با کتاب استراتژی‌های کسب و کار در بازارهای نوظهور که به طور حرفه‌ای به این موضوع پرداخته است آشنا می‌شویم.

بیا تا طرحی نو دراندازیم…

بیا تا طرحی نو دراندازیم…

کتاب «تفکر طراحی در کسب و کار: جعبه ابزاری برای راه‌حل‌یابی خلاق»، تلاش دارد با طرح پرسش‌های کلیدی و ارائه ابزارهای کاربردی، به کارآفرینان و نوآفرینان کمک ‌کند تا در مسیر موفقیت قرار بگیرند. جین لیدکا و تیم اگیلوی نویسندگان این کتاب، یک مدل نسبتاً جدید در زمینه تفکر و حل مسئله را تشریح می‌کنند که «تفکر طراحی» نام دارد.